Veelgestelde vragen & antwoorden

Hoe snel wordt de bestelling in de KOI PARADISE Shop verzonden?

Alle bestellingen die vóór 14:00 uur geplaatst en betaald zijn, worden in de regel nog dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van het land van levering vindt de bezorging doorgaans binnen 1-5 werkdagen plaats. In Nederland worden de pakketten in de meeste gevallen al de volgende werkdag bezorgd.

Hoe kan ik betalen?

In de KOI PARADISE Onlineshop kunt u eenvoudig en veilig betalen via een SSL-beveiligd betaalproces. Wij bieden online een ruime keuze aan betaalmethoden die voor iedereen geschikt zijn. Naast de meest gebruikte betaalmethoden PayPal en creditcard bieden wij ook Sofortüberweisung, Apple Pay, vooruitbetaling en achteraf betalen (op rekening) aan. Ter plaatse kunt u contant of met pinpas/creditcard (EC-kaart, MasterCard of VISA) betalen.
In de onlineshop heeft u de keuze uit de volgende veilige betaalmethoden:
– PayPal
– PayPal Express
– Achteraf betalen (op rekening)
– IDEAL
– Creditcard
– Apple Pay

Kan ik mijn bestelling bij u afhalen?

Kies bij het plaatsen van uw bestelling eenvoudig voor de optie “Afhalen op locatie” in plaats van verzending. U ontvangt van ons een bericht zodra de bestelling klaarstaat om afgehaald te worden. Dit is meestal binnen 1-2 uur tijdens onze openingstijden.

Hoe kunnen wij u het beste bereiken?

U kunt ons altijd een e-mail sturen of het contactformulier op onze website gebruiken. Dit vindt u hier. 
Daarnaast kunt u ons ook telefonisch bereiken tegen het normale tarief. Onze telefonische hotline is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Waar vind ik mijn factuur?

De factuur wordt naar u toegestuurd zodra uw bestelling door ons is verwerkt. Dit kan soms direct zijn, maar het kan ook enkele uren duren.
Wanneer u via vooruitbetaling betaalt, vindt u de bankgegevens in de bestelbevestiging.

Ik wil mijn bestelling retourneren

U kunt de producten binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen naar ons retourneren. Vul alstublieft ons herroepingsformulier in en stuur dit naar nl@koiparadise.com

Zijn er Volumekortingen?

Sommige van onze klanten vragen zich af of er kortingen zijn. Ja, die zijn er!
Wij bieden graag staffelkortingen aan wanneer u bijvoorbeeld een jaarvoorraad wilt kopen, samen met bekenden bestelt of gewoon grotere hoeveelheden nodig heeft. Vraag gerust uw persoonlijke offerte aan: nl@koiparadise.com

Zijn er reguliere kortingen op koivoer en meer?

Ja, die zijn er ook! Schrijf u in voor onze nieuwsbrief voor de meest actuele aanbiedingen + exclusieve kortingen voor nieuwsbriefabonnees.

Hoe berekent u de verzendkosten?

De verzendkosten worden per bestelling berekend. Bij bestellingen vanaf €100 rekenen wij geen verzendkosten voor leveringen binnen Nederland.
De verzendkosten bestaan uit de tarieven van de vervoerder, kosten voor verpakkingsmateriaal (dozen, tape, opvulmateriaal) en uiteraard de arbeidskosten.

Hoe snel is de verzending? Klopt het dat jullie de snelste zijn?

De verzending bij KOI PARADISE verloopt zeer snel. Met trots kunnen wij zeggen dat wij één van de snelste aanbieders zijn.
Producten die vóór 14:00 uur besteld worden, zijn in de regel de volgende werkdag bij u, mits de levering binnen Duitsland plaatsvindt.

KOI-FAQ / vijvervis-FAQ

Hoe worden de vissen getransporteerd?

Wanneer u besluit bij ons een vis aan te schaffen, zorgen wij voor een vakkundige verpakking van de vissen. De vissen worden speciaal verpakt in veilige vistransportzakken.
Het is echter aan te raden om een iets grotere box mee te nemen om de zak in te plaatsen.
De vissen kunnen zonder problemen enkele uren in de transportzakken verblijven.

Hoe worden de vissen op ziektes gecontroleerd? Zijn de vissen gezond?

Alle nieuw geïmporteerde koi gaan eerst in quarantaine, waar de vissen tot rust kunnen komen en zorgvuldig worden geobserveerd. Ze worden eerst visueel gecontroleerd op hun gezondheidstoestand. Vervolgens worden er uitstrijkjes van de koi naar ons partnerlaboratorium gestuurd om op virusziekten te testen. Nadat de koi de quarantaine hebben doorlopen en de resultaten voor virusziekten negatief zijn, worden de koi aangeboden voor verkoop.

Een gekochte vis vertoont opvallend gedrag

Mocht één van uw aangekochte vissen zich anders gedragen dan de andere, neem dan alstublieft contact met ons op.

Heeft u nog verdere vragen?

Neem dan gerust contact met ons op! U kunt onze telefonische hotline bereiken van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

school of koi fish

Konden wij uw vraag niet beantwoorden?

Heeft u nog verdere vragen, is iets onduidelijk of wilt u gewoon helemaal zeker zijn? Stel uw vraag gerust – wij helpen u graag verder.
Stuur ons eenvoudig een bericht via het onderstaande contactformulier of bel ons.