Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden – koiparadise.nl – KENJI Europe BV
1. Toepassingsgebied
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die via onze webshop www.koiparadise.nl door consumenten en ondernemers worden geplaatst.
Consumenten zijn natuurlijke personen die handelen voor doeleinden buiten hun bedrijfs- of beroepsactiviteiten.
Ondernemers zijn natuurlijke of rechtspersonen die handelen in de uitoefening van hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
Afwijkende of aanvullende algemene voorwaarden van ondernemers worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij wij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk hebben ingestemd.
2. Contractpartij, totstandkoming overeenkomst
De koopovereenkomst komt tot stand met:
KENJI Europe BV
Bosscheweg 60A Unit 6
5735GW Aarle-Rixtel
Nederland
KVK: 96596171
BTW: NL867676462B01
E-mail: nl@koiparadise.com
Directie: K.F. Koppers
Door het plaatsen van producten in onze webshop doen wij een bindend aanbod tot het sluiten van een overeenkomst. U kunt producten vrijblijvend aan het winkelmandje toevoegen en invoergegevens corrigeren totdat u de bestelling afrondt. De overeenkomst komt tot stand zodra u op de knop “Bestelling afronden” klikt. U ontvangt daarna een bevestiging per e-mail.
3. Taal en opslag van de overeenkomst
De overeenkomst wordt gesloten in het Nederlands.
De tekst van de overeenkomst wordt door ons opgeslagen en per e-mail aan u verzonden. U kunt deze ook inzien via uw klantaccount.
4. Levering en afhalen
Naast de vermelde productprijzen kunnen verzendkosten in rekening worden gebracht. Deze worden duidelijk vermeld tijdens het bestelproces.
Afhalen is mogelijk op afspraak op ons adres in Aarle-Rixtel, van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 17.00 uur.
Levering aan afhaalpunten (bijv. PostNL-pakketpunten) is momenteel niet mogelijk.
5. Betaling
Wij bieden de volgende betaalmethoden aan:
-
Vooruitbetaling per bankoverschrijving
-
iDEAL
-
PayPal
-
Klarna (Achteraf betalen, Gespreid betalen, Creditcard)
-
Google Pay
-
Contante betaling bij afhalen (uitsluitend op afspraak)
Bij betaling via Klarna geldt: Klarna voert een kredietwaardigheidstoets uit. Alleen consumenten kunnen van deze betaalmethoden gebruikmaken.
6. Herroepingsrecht
Als consument heeft u recht op herroeping binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, zonder opgave van reden. Details vindt u in onze Herroepingsinstructie.
7. Eigendomsvoorbehoud
De geleverde goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.
Voor ondernemers geldt aanvullend: Alle vorderingen uit de handelsrelatie dienen volledig te zijn voldaan alvorens het eigendom wordt overgedragen. Bij doorverkoop van nog niet betaalde goederen draagt u de daaruit voortvloeiende vorderingen aan ons over.
8. Transportschade
Consumenten: Controleer uw bestelling bij ontvangst. Bij zichtbare schade verzoeken wij u deze direct bij de bezorger te melden en contact met ons op te nemen. Uw wettelijke rechten blijven onaangetast, ook als u dit nalaat.
Ondernemers: Het risico van verlies of beschadiging van goederen gaat over op u zodra wij de goederen aan de vervoerder hebben overgedragen.
9. Garantie en klachtenservice
9.1. Het wettelijke garantiebeleid van toepassing.
9.2. Eventuele aanvullende garanties en voorwaarden staan vermeld bij het product.
Klantenservice: bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur via nl@koiparadise.com of telefonisch via +31 (0) 6 33 05 98 13 .
10. Geschillenbeslechting
De Europese Commissie biedt een platform voor onlinegeschillenbeslechting (ODR), bereikbaar via: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Wij zijn bereid deel te nemen aan een buitengerechtelijke geschillenregeling via een erkende geschillencommissie.